Redakcia magazínu ACE vybrala jedenásť dezénov na letný test s veľmi náročnými disciplínami, ktoré otestujú vysoké nároky SUV pneumatík. Všetky pneu musia preukázať, ako si s takýmito požiadavkami poradia, aby ich mohli vodiči bezpečne používať v bežnej prevádzke. V rozmere 215/60 R17 víťazí s prehľadom Continental PremiumContact 5, ktorý ako jediný nesie označenie "veľmi odporúčané". Poslednú priečku prekvapivo obsadil Michelin Latitude Tour HP s označením "podmienečne odporúčané".
Ako testovací automobil bol vybraný Opel Mokka. Celý test prebehol vo Francúzsku na skúšobnej trati Mireval.
Medzi testovacie disciplíny patria:
Continental si výborným výkonom zaslúžil prvé miesto. Jediný dezén so známkou "veľmi odporúčané". Predovšetkým výkony na mokrom povrchu, najlepšia brzdná dráha (aj na suchom povrchu), výborný handling aj aquaplaning vyniesli dezén PremiumContact 5 na vrchol celého testu. Aj v ostatných disciplínach sa mu darilo. Zaujímavosťou môže byť aj porovnanie hmotnosti SUV pneumatík. Tá sa navyšuje kvôli nutnému zosilneniu a schopnosti uniesť váhu robustných vozidiel. Prvý Continental sa drží veľmi slušne s váhou jednej pneumatiky 9,1 kg oproti poslednému Michelinu s 12,2 kg.
Spoločnosť Continental sa už mnoho rokov sústredí na znižovanie brzdných vzdialeností ako na mokrom, tak aj suchom povrchu. Pomocou PremiumContact 5 žne vavríny v rozmere SUV.
Aj druhý zástupca prémiového segmentu Goodyear EfficientGrip Performance si výborne viedol v oboch disciplínach brzdenia na mokrom aj suchom povrchu. Na prvý Continental stráca v ostatných testoch len minimálny počet bodov. V handlingu na suchej vozovke je dokonca o bod lepší. Goodyear aj Conti dali do svojich pneu to najlepšie, čo dnešná technológia ponúka, a to za pomerne slušnú cenu. Nestojí síce polovicu ako ázijský výrobca Sunny, ale ako z testu vyplýva, zaistí vášmu vozidlu a vám komfort a predovšetkým bezpečnú jazdu.
Falken Ziex ZE914 získal tretie miesto. Bodovo je na tom rovnako ako štvrtý Hankook K125 Ventus Prime 3. O poradí rozhodol výkon v brzdnej dráhe na mokrom povrchu, kde Falken predčil Hankook. Na prvý Continental však stráca v brzdných dráhach cenné body. Čo stráca na testovacej dráhe, vyrovnáva na predajnom pulte. Dostávame sa teda k dezénu s najlepším pomerom výkon vs cena.
Dezén | Vybrať e-shop | Hodnotenie ACE |
Sucho
(60 b.) |
Mokro
(80 b.) |
Hluk
(30 b.) |
Spotreba
(20 b.) |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Continental PremiumContact 5 | 153 | 50 | 68 | 22 | 13 | ||
Goodyear EfficientGrip Performance | 148 | 50 | 62 | 23 | 13 | ||
Falken Ziex ZE914 Ecorun | 144 | 47 | 59 | 23 | 15 | ||
4. | Hankook K125 Ventus Prime 3 | 144 | 47 | 57 | 25 | 15 | |
5. | Nokian Line | 141 | 44 | 61 | 21 | 15 | |
6. | Vredestein Sportrac 5 | 137 | 47 | 54 | 22 | 14 | |
7. | Nankang Greensport ECO 2 | 133 | 42 | 52 | 22 | 17 | |
8. | Cooper Zeon 4xS Sport | 132 | 48 | 47 | 22 | 15 | |
9. | Sunny SH220 | 129 | 38 | 47 | 24 | 20 | |
10. | Toyo Proxes CF2 | 127 | 44 | 42 | 26 | 15 | |
11. | Michelin Latitude Tour HP | 124 | 37 | 53 | 23 | 11 |