V letnom teste pneumatík AutoBild preveril desať zástupcov v rozmere 225/55 R17 pre kompaktné SUV vozidlá. Máme možnosť porovnať lacné a neznáme pneu z Číny (Toyo, CST, Maxxis) s prémiovými značkami ako sú Goodyear (víťaz testu), Continental či Bridgestone. Neplatí, že cena pneumatík vždy zaručuje zodpovedajúci výkon. Test dopadol pre polovicu plášťov pozitívne, keď dostali hodnotenie "príkladné". Dva dezény sú označené ako "dobré", predposledný je "podmienečne odporúčaný" a posledné pneumatiky od značky CST je "neodporúčajú".
Testovalo a hodnotilo sa podľa troch disciplín: terén, mokrý a suchý povrch. Testovaný rozmer pneu je možné použiť pre väčšinu SUV vozidiel, ktoré sú u nás bežne v prevádzke: Volkswagen Tiguan, Ford Kuga, BMW X1, Audi Q3, Toyota RAV4, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Nissan Outlander, Mazda CX-5, Subaru Forester , Honda CR-V, Mercedes-Benz GLA, Jeep Renegade, Škoda Yeti, Suzuki Vitara ai.
Popri už spomínaných prémiových značkách Goodyear, Continental a Bridgestone, sa letných skúšok pneumatík zúčastnil tiež fínsky Nokian, americký Cooper a niekoľko ázijských výrobcov. Z nich je mnoho rokov dobre známy juhokórejský výrobca Hankook a tiež Toyo z Japonska. Na druhej strane je menej známy Nexen a Maxxis. Desiata a posledná v testovacom poli je značka CST. Jedná sa o najlacnejšie pneu z Číny, ale zároveň aj prepadák celého testu.
Celkové prvé miesto vyhral Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 s označením "príkladný". Dezén nadväzuje na svojho úspešného predchodcu Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, ktorý položil výborné základy pre novší a inovovaný plášť. Test AutoBildu jasne ukazuje, že nová pneu je ešte výkonnejšia než jej predchodca. Dosahuje výborné výsledky v manipulácii na suchom aj mokrom povrchu.
Víťaz testu s príkladnými jazdnými vlastnosťami na všetkých povrchoch, presné správanie sa pri riadení, najkratšia brzdná dráha na mokrom a suchom asfalte. Jasná voľba pre vodičov, ktorí chcú istotu bez kompromisov.
Druhú priečku obsadila prémiová pneu PremiumContact 6 z dielne gumárenského obra Continental. Tento úspešný dezén je kombináciou a náhradou za predchádzajúce dezény PremiumContact 5 a SportContact 5. Spojením vznikla spoľahlivá a výkonná pneumatika, ktorá v teste dosahuje výborné výsledky na suchom povrchu. Taktiež zlepšila svoje vlastnosti pri jazde na mokrom povrchu aj celkový kilometrový nájazd.
Na tretie miesto sa dostal juhokórejský Hankook K125 Ventus Prime 3, ktorý sa stal novou vlajkovou loďou prémiovej série letných pneumatík. Predstavuje vyváženú rovnováhu medzi výkonom, komfortom a bezpečnosťou jazdy na mokrom a suchom povrchu. V teste tieto vlastnosti pneumatika spĺňa a je výbornou voľbou pre vodičov všetkých kategórií vozidiel, ktorí majú vysoké požiadavky na výkon a bezpečnosť.
Dezén | Vybrať e-shop | Hodnotenie AutoBild |
Sucho | Mokro | Terén | |
---|---|---|---|---|---|---|
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 | príkladné | 2+ | 1- | 2+ | ||
Continental PremiumContact 6 | príkladné | 2+ | 2+ | 2 | ||
Hankook K125 Ventus Prime 3 | príkladné | 2+ | 2 | 2+ | ||
4. | Nokian PowerProof | príkladné | 2 | 2+ | 2+ | |
5. | Maxxis Premitra HP5 | príkladné | 2 | 2+ | 2 | |
6. | Bridgestone Turanza T005 | príkladné | 2 | 2 | 2 | |
7. | Toyo Proxes Sport | dobré | 2 | 2- | 2+ | |
8. | Nexen N'Fera RU1 | dobré | 2- | 2- | 2+ | |
9. | Cooper Zeon CS8 |
podmienene odporúčané |
2- | 3+ | 2+ | |
10. | CST MD-A1 Medallion | neodporúčané | 2- | 3- | 2 |