Vybrať spoľahlivé zimné pneumatiky pre SUVéčko môže byť pre vodiča nadľudská úloha. Len výnimočne nájdete plášť, ktorý obstojí vo všetkých nástrahách zimy na výbornú. Majitelia SUV s rozmerom 235/55 R17 preto poteší najnovší test autoklubu ADAC. Výkon šampióna v hlavných disciplínach totiž komisári označili za veľmi vyvážený. Poradíme, že ide o francúzsku značku.
Členovia komisie nemeckého autoklubu tentoraz vybrali pre test 13 modelov zo strednej a prémiovej triedy. Tie nakúpili ako vždy anonymne u bežných predajcov, aby nemali výrobcovia možnosť test ovplyvniť. S pneumatikami potom zamierili na testovacie dráhy do Talianska, Nemecka a Fínska, kde preverili ich jazdné vlastnosti za pomoci špeciálnej techniky a skúsených vodičov. Napríklad spotrebu paliva na dvojkilometrovej rovinke meria vysoko presný systém, ktorý inžinieri zostrojili priamo na tento účel. Úbytok aj desatiny milimetra vzorky zasa zaznamenajú laserové merače. Aj preto vodiči pri výbere pneumatík spoliehajú čoraz častejšie na nezávislé testy. Nenájdete totiž spoľahlivejší spôsob, ako rýchlo a objektívne porovnať desiatky značiek.
Na časté úspechy pneumatík Continental v nezávislých testoch sme si zvykli už natoľko, že nás výsledok WinterContact TS 850 P zaskočil. Modely nemeckej značky totiž komisári pravidelne označujú ako tie s najlepšie vyváženými jazdnými vlastnosťami. Tu sa ale pneu darilo prakticky len v disciplínach na vode. Na suchu a snehu nezvládla tempo konkurencie, a tak si za slabší výkon odniesla predposledné miesto. A ako dopadlo konečné poradie?
S celkovou známkou 2,1 sa víťazom testu stala francúzska pneumatika Michelin Pilot Alpin 5. Tá bodovala hlavne v jazde na snehu, kde nemala konkurenciu. Pneu ale svojím výkonom komisárov presvedčila aj na mokru, suchu a ľade. Michelin je tak jedinou značkou testu, ktorá získala vo všetkých hlavných disciplínach kladné hodnotenie. S vysokým kilometrovým nájazdom a nízkou spotrebou paliva tak dostanete úsporné obutie, ktoré vás navyše bezpečne prevedie každou nástrahou zimy.
Hoci nie sú pneumatiky ESA + Tecar u českých vodičov zatiaľ veľmi známe, vo svete sa už tešia veľkej popularite. Modely privátne švajčiarskej značky totiž testy označujú ako plášte s výborným výkonom. To napokon dokazujú aj v tomto teste. Pneu za sebou totiž nechala také mená, ako sú Goodyear, Nokian či Continental. Pneu ESA + Tecar SuperGrip PRO navyše získala najlepšiu známku v jazde na ľade a v kategórii opotrebenia. Tieto plášte skrátka niečo vydržia.
Aj keď sa pneumatike Goodyear UltraGrip Performance + tentoraz toľko nedarilo v disciplínach na suchu, stále sa jedná o slušné obutie. Plášť vynikal skvelým brzdením a trakciou na snehu, účinnou ochranou proti aquaplaningu a dlhým kilometrovým nájazdom. Komisári navyše kladne hodnotili aj spotrebu paliva, ktorá v teste patrila k tým lepším. S konečnou známkou 2,7 tak obutie stále môžeme odporučiť.
Dezén | Vybrať e-shop | Hodnotenie ADAC |
Sucho
(15 %) |
Mokro
(30 %) |
Sneh
(20 %) |
Ľad
(10 %) |
Hluk
(5 %) |
Spotreba
(10 %) |
Opotrebenie
(10 %) |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Michelin Pilot Alpin 5 | 2,1 | 1,9 | 2,3 | 1,8 | 2,4 | 3,0 | 2,1 | 1,5 | ||
Esa+Tecar SuperGrip Pro |
|
2,7 | 2,7 | 2,6 | 2,2 | 2,3 | 3,5 | 2,3 | 0,8 | |
Goodyear UltraGrip Performance + | 2,7 | 2,7 | 2,2 | 2,3 | 2,4 | 2,9 | 1,8 | 1,5 | ||
4. | Dunlop Winter Sport 5 | 2,8 | 2,2 | 2,5 | 2,8 | 2,5 | 3,3 | 2,2 | 1,5 | |
5. | Vredestein Wintrac Pro | 2,8 | 2,2 | 2,3 | 2,8 | 2,4 | 3,2 | 2,1 | 2,0 | |
6. | Nokian WR SnowProof | 2,9 | 2,5 | 2,9 | 2,5 | 2,7 | 2,7 | 2,1 | 2,0 | |
7. | Bridgestone Blizzak LM005 | 3,0 | 3,0 | 1,5 | 2,2 | 2,4 | 3,0 | 1,8 | 2,0 | |
8. | Kleber Krisalp HP3 | 3,0 | 3,0 | 2,4 | 2,0 | 2,4 | 2,9 | 2,0 | 2,5 | |
9. | Pirelli Winter 210 SottoZero III | 3,0 | 3,0 | 2,3 | 2,6 | 2,7 | 3,4 | 2,3 | 2,5 | |
10. | Cooper Discoverer Winter | 3,1 | 3,1 | 3,1 | 2,2 | 2,4 | 3,0 | 1,9 | 2,5 | |
11. | Fulda Kristall Control HP 2 | 3,1 | 3,1 | 3,1 | 2,6 | 2,4 | 2,6 | 2,0 | 2,0 | |
12. | Continental WinterContact TS 850 P | 3,4 | 3,4 | 1,9 | 2,7 | 2,5 | 3,1 | 2,1 | 1,5 | |
13. | Semperit Speed-Grip 3 | 3,9 | 3,9 | 2,7 | 2,6 | 2,3 | 3,1 | 1,9 | 0,8 |